2017. július 28., péntek

Hajfestésről

Ez a bejegyzés azoknak íródik, akik szeretnék befesteni a hajukat, de nem tudják hogyan is kezdjenek hozzá. Már több alkalommal volt festve a hajam így gondoltam, hogy megosztok veletek pár dolgot ezzel kapcsolatban.
A legelső kép az eredeti hajszín aztán jobbra haladva már a befestettek
Először is, az eredeti hajszínem szőke, így nekem könnyű dolgom volt, mivel nem kellett szőkítéssel bajlódnom, ha egy világosabb színhatást akartam elérni. Szerencsésnek tartom, ha valaki a szőke haját akarja befesteni, mert sokkal könnyebb, mint egy sötét vagy fekete hajat más színre festeni. Persze a szőkének is meg van a hátránya.

Először csak melírral kezdtem nyolcadikosként. Ilyen szinten szerencsés vagyok, mert a szüleim nagyon régi módiak, de a hajfestésbe nem szólnak bele. Tehát a szőkében voltak vörös csíkok, amiket úgy kaptam meg, hogy a nővérem már akkor 2 éve rendszeresen festette a haját vörösre, és ha maradt egy kis adag, akkor anya belefésülte a hajamba. (Anya festi mindkettőnk haját. Még sosem voltam fodrásznál hajfestés miatt.)

Aztán két évet kellett várnom, hogy megengedjék, hogy a hajamat teljesen befesthessük. Ekkor már tízedikes voltam. Az elején nagyon be voltam pörögve, mert, hogy őszinte legyek sosem szerettem a hajam eredeti színét. Világéletemben nem voltam oda a szőkéért ezért nagyon örültem, hogy vörösre festhetem a hajam.

SYOSS – Professional Performance – Meleg Réz vörös. Ez volt az első hajfesték, amit kipróbáltam. Ammónia nélküli formula szóval nem kell azért aggódnod, hogy roncsolja a hajad. Ez az olajos verzió, de más fajta is van. Az olajosnak az állaga kicsit sűrűbb, mint a hagyományosé. Annyi dobozt vegyél, amennyi kell a hajadra. Mivel nekem nem túl sűrű a hajam és nem is hosszú ezért nekem egy doboz mindig elég.

Mielőtt még elkezdenéd, feltétlenül végezz el egy allergia tesztet! Hogy lásd nem-e lép fel irritáció. A használati utasításban megtalálod, hogyan csináld.
Egy kis festék csíkot (a már összekevert festékkel dolgozz) húzz az alkarod belső részére és várj 10 percet, ha minden rendben van, akkor mosd le és kezdheted a festést.

Szóval miután kiüríted, a doboz tartalmát mindig találsz egy használati utasítást és abba van ragasztva egy kesztyű is, mi nem használjuk, mert túl nagy, de van, akinek hasznos. Van egy műanyag henger alakú tároló, aminek a vége hosszúkás, abba kell belenyomni a tubus hajfestéket. A hengerben látsz egy fehér folyadékot az a színelőhívó. A henger alakú dobozban össze kell jól ráznod a hajfestéket a szín előhívóval és kész is lesz használatra. Az összekevert festéket nyomjátok ki egy tálkába és ecsettel vigyétek fel a hajra. Már csak rá kell kenned a hajadra és várnod 15-20 percet, attól függ mennyit ír az utasítás.
A dobozban mindig találsz egy kis tasakban balzsamot is, amit majd a lemosást követően kell használnod. Én kétszer szoktam hajat mosni miután letelt a várakozási idő, az a biztos. És utolsóként rakom rá a balzsamot. Egy-két percet várok és utána azt is lemosom.

Ha fodrász csinálja, akkor természetesen ő érti a dolgát, de azért gondoltam, hogy leírom én, hogyan szoktam használni. Ha otthon is fested, mindenképpen olvasd el a használati utasítást, minden dobozban kell lennie egynek.

A második festék, amit használtam ismét SYOSS márka. Aminek a neve aranyló réz vörös. A szőkéknek ezt a hajszínt nem ajánlom, mivel nagyon erős répa sárga színe lesz. Nekem nem tetszett, nekem nem állt jól. A fehér bőrhöz ez az élénk szín nem az én stílusom volt, így ezt a döntést megbántam. De így legalább tudom, hogy hogyan válasszak legközelebb. Jó dolog kísérletezni a színekkel, mert így ki tudod deríteni mi áll jól és mi kevésbé.

A mostani hajfesték, amivel ebben a hónapban lett festve a hajam: SYOSS – Mogyoró szőke.
Új színt akartam kipróbálni ezért most barnára festettem a hajamat. Nem lett olyan szép színe, mint a képen, mivel a vörös egy nagyon intenzív hajfesték és nehéz más színre átfesteni, de az árnyalati különbség így is látszik, hogy barnásabb lett. Remélhetőleg a következő hajfestéskor már teljesen barna lesz, hogy ha kopik még egy kicsit a vörös. Ezzel a mostani színnel is elégedett vagyok.

Ez a rész pedig azoknak szól, akik nem szeretnek kockáztatni, azoknak tudom ajánlani a hajszínező termékeket. Amit én is kipróbáltam és ajánlani tudom az a Schwarzkopf Palette hajszínező - borostyán szőke színben. Ez is ammónia nélküli és 24 hajmosásig tart. Ez csak egy ideiglenes festék, ami nem tart egy hónapnál tovább. Amit szerettem benne, hogy SYOSS-al ellentétben ennek a festéknek nagyon jó illata van. És ez nem okoz viszketést az első alkalommal sem. Személyes tapasztalatom, hogy nekem mikor elsőnek volt befestve a hajam a SYOSS-al akkor furcsa érzés, hogy a hajadon van, én állandóan meg akartam vakarni a fejbőröm.
A középső az a termék amit használtam
Ha egy kicsit tartasz a hajfestéstől, akkor nagyon tudom ajánlani ezeket a hajszínezőket, mert nagyon jók. És talán megadja az önbizalmat, hogy rendes festéket vegyél legközelebb, vagy akár folytathatod ennek is a használatát. De ennél is végezz allergia tesztet!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése