HELENA'S
Az összes olyan olvasómnak ajánlom akik, mint én, hamarabb kelnek fel, mint a nap. Szeretik a kávét és a friss könyv illatát. Gyakran elkalandoznak tanóra közben és elfoglaltak az iskola miatt. Ha egy kis kikapcsolódásra vágysz nézz szét nálam!

2015. október 23., péntek

N a o m i B. v á l a s z a i

By rawpixel (www.unsplash.com)

1. Mi a tapasztalatod a Blogspottal? Jobbnak gondolod, vagy rosszabbnak a többi ingyenes blog megosztókkal szemben? (mint pl.: a Neon)

Nem igazán vagyok otthon az ilyen témában, mivel inkább szerkesztőnek vallom magam, mint írónak, de akárhányszor blogot olvastam képtelen voltam blogspoton kívül keresgélni. Ezerszer átláthatóbb és nagymértékben személyre szabható. Tökéletes választás.


2. Mit gondolsz, Fanfiction-t találni többet, vagy egyedi történetet? Ha vezetsz történetes blogot, akkor te melyik kategóriába tartozol?

Értelemszerűen fanfictiont, mert sokkal könnyebb egy sztár életét alapul véve történetet írni és ezzel fejlődni. Ennek ellenére én mindig is az egyedi történeteket pártoltam, nem tudott még eddig igazán lekötni egy fanfic sem.


3. Mi a véleményed az egyre szaporodó Design blogokról? Többen gondolják, hogy lassan több lesz, mint történetes oldal, mit gondolsz erről?

Úgy gondolom mindenkinek szívó joga olyan blogot nyitni amilyet akar, de emberek könyörgöm, ha nem lenne körmöd vennél körömfestéket? Morbid hasonlat, de, aki nem ért hozzá az miért kezd bele? Sosem volt gondom azzal, ha igényes design blogokkal van tele a blogspot, legalább mindenki megtalálja a neki tetsző designt és tud rendelni valakitől, de amikor egy teljesen kezdő gondolja úgy, hogy ő majd nyit egy design blogot ott tudom magam vízbe folytani. Fejlődjön mindenki először. Én is a nulláról indultam, és amikor már haladónak éreztem magam csak akkor kezdtem neki rendelések készítésébe. Nem csak a kezdő szerkesztőnek ciki a helyzet, de a rendelő is csak pislog, hogy jó helyen jár e, amikor kézhez kapja a rendelését. Nem bántásnak szánom, de egy ilyen szituáció utáni önbizalomhanyatlás sok - egyébként a jövőben lehetséges, hogy profi - szerkesztőt vesz el a blogspottól. Inkább amellett vagyok, hogy aki kezdő az jelentkezzen valamelyik csapatba, hogy segítsenek neki fejlődni. Nincs felesleges design blog és egy fejlődő szerkesztővel több.


4. Sokan, régen tagjai a Blogger világának, mit üzennél, vagy tanácsolnál az újonnan érkezőknek?

A régebben ittlévők gyakran tudnak kemények lenni az újonnan érkezőkkel és nem mindig veszik figyelembe, hogy mennyire le tudnak törni valakit. Legyetek erősek és ne törődjetek az ilyen megnyilvánulásokkal! Mindenből tud az ember fejlődni és egy idő után hihetetlenül könnyen be lehet illeszkedni. Egyre jobb leszel, hidd el! Minden nap tanul az ember és egy nappal közelebb van a céljához.


5. Manapság minden második megnyitott blog egy Harry Styles Fanfiction, és csak minden 10. éri el az ’olvasható’ mércét, mit javasolnál ezeknek az íróknak?

Nehéz erre a kérdésre válaszolni, mert az én írói tudásom is egyenlő a nullával, bár én nem is tervezek történetes blogot nyitni, amíg tudom, hogy nem tudnám jól megírni. Én, hogy fejlődjek először is mindenképpen fejleszteném a szókincsem, a helyesírásom, amire nagyon jó, ha sok könyvet olvas az illető. Az ismertebb blogspotos íróktól is lehet ihletet nyerni, hogy ők mivel tudnak egy unalmasabb részt feldobni és egy hihetetlenül sikeres történetet kihozni, akár sablonos szálból is. Nekem az utóbbi még többet is segített, hiszen kortársaitól sokkal jobban tud fejlődni az ember. Emellett kérje ki egy tapasztaltabb (kritika)író véleményét, de én azt ajánlanám, hogy először privátban. Amikor már jobb címszavakkal látja el a történeted egy tapasztaltabb író, akkor jöhetnek a nyilvános kritikakérések, amikből fejlődhetsz és még olvasókat is szerezhetsz.


6. Mik azok a szempontok, amik alapján feliratkozol, egy blogra?

Nálam szerkesztő révén a külső megfog, belső megtart egy pontos fogalom erre. Nagyon kevés blogot követek, de csak azt, amelyik kívül- belül igényes. Nem tudok egy retinaégető designnal rendelkező blogba belemerülni és egy szép kinézettel, de szörnyű tartalommal rendelkező oldalt sem olvasni. A külső legyen letisztult, mégis egyedi. A belső pedig legyen érthető, megfogó, nyomon követhető, helyesen írt és ötlet dús. Amennyiben ezek megvannak én már ott is vagyok a feliratkozók között.


7. Melyik blog fajtából találnál szívesen többet? Cikkes oldalakból, Design oldalakból, egyedi történetekből ( nem feltétlenül a felsoroltak közül kell választanod!)

Nem tudom pontosan besorolni, hogy igazából mibe tartozik, de én egy természetfeletti, szerelmes és kalanddal teli történetet úgy hiányolok. Annyira kevés igényesen megírt ilyesfajta blog van a blogspoton. Úgy gondolom cikkes és design blogokból már éppen elég van, a blogspot az írásra való, szárnyaljon a fantázia, hadd tudjak mit olvasni!:D 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése